Friday 15 July 2016

Impian


Aku ada angan-angan nak bukak business sendiri. Tapi bukan lah tak nak kerja langsung as engineer , apa yang aku dah belajar selama ni. Cuma , bagi aku bukan selamanya kot. So , aku ada plan aku sendiri. Yang nak ada business sendiri. Coffee Shop. Bakery. Florist.

Coffee shop
Kenapa? Jawapannya senang. Sebab aku suka minum kopi. Since study dekat Jepun , aku suka lepak cafe sorang-sorang , baca buku. Boleh sampai dua tiga jam. Sejenis yang tak kesah la nak lepak sorang. Cafe pon best , memang raikan orang yang nak buat kerja , study dekat situ lama-lama. So , aku nak bukak Coffee Shop macam tu.




Bakery
Yang ni sebab hobi aku. Benda yang aku suka buat waktu stress , baking ! Selain jadi hobi , mungkin boleh jadikan as kerja kita. Kan. Cuma yang ni aku ada terfikir nak gabung sekali dengan coffee shop tu. So , dua benda yang aku suka dalam satu tempat. Nice kan ! 

Florist
Yang ni kakak aku yang minat. Haha. Macam mana aku boleh terfikir pulak nak bukak kedai bunga? Aku suka je bunga. Suka tengok bunga. Hati berbunga-bunga tak errr. Cuma ada sekali hari tu , ada terjumpa idea untuk kedai bunga ni dekat Pinterest. Lepas tu terus search pasal florist ni semua. Dan terus terfikir menarik jugak.


InsyaAllah. Kita rancang. Nak ada itu ini tapi Allah jugak yang tentukan kan. Buat masa ni , impian tu ada lah. Doa-doakan termakbul lah ye. Amin.

p/s : Lari sat dari study pasal 'kenkyuu'. Buat benda yang kita suka. Tulis apa yang kita minat. Boleh datangkan mood. Serius !

No comments:

Post a Comment