Monday 23 January 2012

Dugaan Kerana Allah Sayang - Pengisian Part 2




Alhamdulillah..i'm just proud to be muslim..hari ni Nisa nak kongsi satu cerita dan rasa semua orang pernah mengalami benda ni..dalam hidup ni kadang kadang satu hari tu kita akan rasa sangat sangat happy dan teruja sampai tak terkata kan but sampai satu tahap kita akan secara tiba tiba nye rasa sedih..pernah tak rasa ? surely semua orang pernah rasa kan ? kenapa errr?


Dugaan tu kerana Allah sayang..percaya tak?kadang kadang kita dah doa hari hari..doa setiap kali solat but still resultnya sama..kita rasa Allah macam tak makbulkan doa kita..tapi ada kita tahu kenapa Allah buat macam tu?Allah buat macam tu sebab dia sayang dekat kita..bila kita ada masalah masa masa sedih tu Allah la tempat kita mengadu nasib..bercerita..doa..Allah tu umpama kawan baik kita yang tak kan kita jumpa dekat mana mana..Allah sentiasa ada dengan kita dan tak pernah jauh..




"Janganlah kamu berduka cita sesungguhnya Allah sentiasa bersama kita." ( surah At-Taubah : 40 )


Dan kerana tu jika kita ada masalah jangan terlampau sedih dan sepatutnya rasa happy sebab Allah still caring dekat kita supaya kita kembali dekat dengan dia..mungkin juga kita dah terjauh dari dia dan dugaan tu merupakan satu SIGN atau tanda supaya kita sedar yang ada perkara salah yang kita dah buat dekat Allah..




"Allah telah pun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap tiap sesuatu." (Surah At-Talaq : 3 )


Yee bukan senang nak jadi kuat..me too..i'm trying to be strong but sometime i can't..kejatuhan tu lah yang buat kita bangun dan terus berlari kan?kalau kita boleh percaya dekat kawan baik kita untuk kita cerita semua problem yang kita ada dan kenapa kita tak boleh percaya lebih dari tu dekat Allah..sedangkan Allah tu mengetahui semua perkara yang berlaku kepada makhluknya dan Allah sahaja yang berkuasa atas hambanya..


sekian , Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment